1maud 1maud
1507
BLOG

Wyborcza kiełbaska w gdańskim magistracie

1maud 1maud Polityka Obserwuj notkę 57

 Analiza wydatków posłów w Sejmie na delegacje służbowe to tylko wycinek do analizy sposobu traktowania przez naszych wybrańców wspólnej kasy. Oto kolejny przykład: „W gdańskim urzędzie miejskim pod koniec października nagrody wypłacono 500 urzędnikom. Magistrat zatrudnia 1100 osób, co oznacza, iż dodatek otrzymał prawie co drugi. Gest ten kosztował mieszkańców 670 tys. złotych. Kwota ta została w całości pokryta z funduszu płac. Nadwyżka powstała w efekcie długotrwałych zwolnień lekarskich, wakatów i przedłużających się konkursów. Nagrody otrzymali wyróżniający się pracownicy. Średnia ich wysokość to 1340 złotych. Wysokość dodatków była zróżnicowana od 350 zł aż do 4 tys. Prezydent miasta nie przyznał sobie premii. Za to otrzymali je wszyscy jego czterej zastępcy - po 4 tysiące. „

      UM i radni w Gdańsku zatwierdzili jakiś budżet na płace. Jako „oszczędność” Adamowicz uznał ….brak wypłat bezpośrednich dla przewlekle chorujących urzędników. Bo te pensje zostały wypłacone przez bankrutujący ZUS. Tak myśli o budżecie państwa i charakterze wydatków z budżetów facet od 16 lat zarządzający miastem. Trudno nie skojarzyć tych premii z niedzielnymi wyborami do samorządów. Wdzięczność urzędników i ich rodzin sobie zapewnił.
*************************


Gdyby nie salon 24.pl nie byłoby mnie-kandydatki. Od 7 lat prowadzę w salon 24 swój blog. Pisze o różnych sprawach: poza bieżączką polityczną zajmuję się problemami służby zdrowia, ekonomii czy też dzielę się wrażeniami z podróży po świecie. W swoich tekstach i dyskusjach z komentatorami zawsze próbowałam wskazywać zarówno to co mnie gryzie w opisywanych problemach, wyjaśniać dlaczego. Wreszcie szukać rozwiązań służących niwelowaniu różnych nieprawidłowości. Blog jest szczególnym miejscem. Bo jest w nim okazja korekty własnych przemyśleń w wyniku gorących dyskusji pod notatką albo upewnienia się, ze opis odpowiada także sposobowi oceny innych.
      Coraz mocniej narastało we mnie poczucie potrzeby realizacji w praktyce wielu z pomysłów zrodzonych w trakcie pisania moich notek. Nie ograniczać się tylko do krytyki rzeczywistości i wskazywania jaka droga i narzędzia naprawy są właściwe. Dlatego przyjęłam propozycję Ruchu Społecznego im. Lecha Kaczyńskiego kandydowania do Sejmiku województwa pomorskiego. Z listy nr 3. Z szacownego miejsca charakteryzującymi się aż dwiema jedynkami
J  (11).
     Stało się. Zostałam kandydatką. Widzicie, do czego może doprowadzić zaangażowane prowadzenie bloga???:-).
Całe moje życie związane jest z Gdańskiem.Ukończyłam ekonomię ze specjalizacją handel zagraniczny.  Przez 30 lat prowadziłam wraz z mężem Leszkiem Cukiernię Roma w Gdańsku Wrzeszczu (założoną w 1956 roku przez mojego Tatę) . W 1990 roku rozpoczęłam budowę pierwszej w Polsce profesjonalnej fabryki lodów w Baninie. Do dzisiaj wiele osób z naszego województwa pracuje w tej fabryce, a lody Magnum z linii zakupionych przez mnie w Danii cieszą podniebienia nie tylko mieszkańców mojego Gdańska i województwa  pomorskiego. W latach 1990-1993 byłam prezesem spółki Roma International.1993-1995 członkiem zarządu fabryki lodów w Baninie i dyrektorem ds. public relation w koncernie Unilver. Mam dwoje dzieci i czworo wnucząt. Prowadzę blog na portalu salon24.pl pod Nickiem 1 Maud. Angażowałam się w wiele działań społecznych.

Czym chce zająć się w Sejmiku? -problemami służby zdrowia z naciskiem na opiekę zdrowotną dzieci i osób starszych ( w tym Tele opieka nad osobami niesprawnymi )
- racjonalizacją sposobu wydawania naszych wspólnych pieniędzy na cele infrastrukturalne –budujemy ZA DROGO
- walką o większy udział budżetów obywatelskich w planach wydatków
-ścisłą współpracą z lokalnymi komitetami  obywatelskimi przy podejmowaniu decyzji na ich terenie
- umieszczeniem w planach zagospodarowania przestrzennego takich funkcji, które pozwolą na unikniecie zbędnych wydatków nie służących nadrzędnemu celowi, jakim jest dobro mieszkańców Gdańska i  pomorskiego
Moje hasło to : nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko zaniechane

http://izba.salon24.pl/615231,republika-bananowa-tyle-niepodleglosci-ilu-gangsterow-samorz

1maud
O mnie 1maud

Utwórz własną mapę podróży.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka