1maud 1maud
335
BLOG

Anna Walentynowicz do blogerów

1maud 1maud Polityka Obserwuj notkę 50

       Dziękuję wszystkim za pozdrowienia i wyrazy sympatii. To ważne, mieć świadomość, że nasze wysiłki nie poszły na marne. Od wielu lat próbowano mi kneblować usta. A ja od lat nie pozwoliłam nikomu ich zamknąć. W 1986 roku dzisiejszy Marszałek Senatu, a mój kolega Bogdan Borusewicz oferował mi 5 000 zł za milczenie w sprawie Lecha Wałęsy. Żeby nie niszczyć etosu Lecha. A gdyby Lechu uczciwie ujawnił prawdę, ja nie musiałabym o niej przypominać.     

   I chociaż strajk w sierpniu 1980 roku był organizowany pod hasłem protestu przeciwko zwolnieniu mnie z pracy w Stoczni, a Lech Wałęsa swojego nazwiska umieścić nie dał, chociaż to ja wspólnie z Alinką Pieńkowską, skutecznie powstrzymałyśmy stoczniowców od zakończenia strajku w 3 dniu jego trwania, często odmawia mi się zamieszczania w prasie przesłań, którymi chciałabym się dzisiaj podzielić. 

    Dobrze,że jest taka,jak ta droga: przekazać to społeczności blogerów.Zamieszczony został mój list „Moje spojrzenie na dzisiejszą rzeczywistość. Także oświadczenie moje i Andrzeja Gwiazdy w sprawie uczczenia pamięci braci Kowalczyków. Przekażę kolejne.   

   Mimo choroby nie jestem bezczynna. Dalej moim marzeniem jest dostatnia Polska, szanująca własną historię i prawdę. Nie po to robotnicy Wybrzeża 80 i górnicy Śląska oddali swoje życie, aby dzisiaj kłamstwa królowały jak za czasów komuny. Nie może być tak nadal,że winni zbrodniom komunistycznym cieszą się dobrobytem i są uznawani za autorytety. Że tchórze, którzy nie mieli odwagi się przyznać,że zostali złamani przez bezpiekę, pełni strachu usłużnie służą dwóm bożkom: służbom specjalnym i mamonie. Pełniąc odpowiedzialne stanowiska w Polsce.    

    Dlatego trzeba chronić IPN.Miejsce, w którym pisano naszą historię. Tam są dowody na nasze upokorzenia i na naszą chwałę.  Jeśli macie Państwo jakieś pytania do mnie, tematy, o których chcielibyście usłyszeć ode mnie, proszę napiszcie. Postaram się na nie odpowiedzieć w miarę czasu.  

    Dziękuję za piękne słowa i ściskam panią Katarzynę Mąkowską,dziękuję za pozdrowienia i wyrazy szacunku: Freemanowi, Matsu, maryli68, Maryli, Aleksandrowi Ścios, Pionkowi, Radio Botswana, KJWojtas, misiu, Jackowi, mayday, erminie, k.s.i.a –koledze związkowemu, n0str0m0, Ufce ,Yesmer, giz3miasto, mm48, Romi, Staremu , waldemarowi m, karolowi353, xel4, amotowi, spiskowemu, samejsłodyczy, jasiek zusa, Michałowi Skrzetlewskiemu Szczególnie serdecznie za pomysł od serca dla pana jvl2 –a Państwu za reakcję . 1 Maud napisała, że za bilet dziękuję. Ale może poproszę o wsparcie mojej inicjatywy już niedługo. 

   Dziękuję także blogerom z blogmedia24: Maryli, Rzepce, wiki 3,poalicja, Wojciechowi Kozłowskiemu i pani Joannie (za poezję i piosenkę). A także czytelników portalu Iskry polskości.  

   Serdecznie Państwa pozdrawiam  


 

 

Dopisano w dniu 29.08.2009 r.

Powyższy tekst jest w całosci zapisem słów  Pani Anny Walentynowicz, ktora wyraziła zgode, aby wpis miał charakter listu od Niej samej.

Tekst nie był formalnie autoryzowany, ale byl przekazany Pani Annie po edycji na blogu.

Zastrzeżenia do faktu,że nie była jego autroką w pełni (nie przekazała mi gotowego listu) sa jak najbardziej zgodne z prawdą.Po noich zdecydowałam na się na powyższe wyjaśnienia.

Małgorzata Puternicka

 

P.S. Udało mi się namowić Panią Anię na stały kontakt z blogerami, za pomocą mojego blogu.

1maud
O mnie 1maud

Utwórz własną mapę podróży.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka